Gå till innehåll
Sätra IF

Föreningen

Sätra IF en förening med barnasinnet kvar

Skidskytte - Längdskidor - Fotboll

Trots att föreningen bildades år 1925, för snart 100år sen så känner vi oss unga i sinnet. Vi brinner för barn i rörelse och hos oss är ingenting omöjligt.

Vi bedriver barnverksamhet inom längdskidor, rullskidor, skidskytte och nu igen även fotboll. Hos oss får barnen genom lek lära sig att åka skidor, skidskytte och sparka boll.

Vi bedriver vår verksamhet i Sätrabrunn utanför Sala. Vid Sätra skidstadion där vi har vår egna konstsnöanläggning får barn och unga genom skidlek lära sig längdskidor trots mildare vintrar. Vi har även en luftskyttebana för skidskytte, när det är barmarksäsong har vi en rullskidbana och en hinderbana. Allt för att bredda möjligheterna till rörelse. Klockarheden är vår fotbollsanläggning där det har spelats fotboll i snart ett sekel och vi är så glada att efter ett par år utan verksamhet återigen ha en aktiv fotbollssektion med barnverksamhet.

Vår verksamhet bygger på ideella krafter. Vi har snögubbar som sprutar snö kalla vinternätter, vi har eldsjälar som klipper gräs och målar linjer på sommaren.

Vi har ledare som leder och tränar våra barn och ungdomar året om i alla väder.

Allt detta görs ideelt för att ge barn och ungdomar möjligheten att få hålla på med en aktivitet de älskar.

toppekos

Publicerad: 2022-10-19